zaterdag 9 februari 2013

De voorbije drie dagen

Dag iedereen!


Ik doe even een klein inhaalmanoeuvre van de voorbije drie dagen ...

Donderdag  was het een heel fijne dag. Ik heb geobserveerd in een beroeps gericht onderwijs. De LBGO school ligt op ongeveer een kwartier met de fiets van mijn verblijf. Ik werd heel vriendelijk onthaald. Ik voerde meteen een open gesprek met een aantal docenten in de leraarskamer. Er heerste een open sfeer. Ik kon door de goede gesprekken al een beeld vormen van het dagelijks gebeuren op school. Wat meteen opviel is dat de leerlingen de leerkrachten hier juf of juffie noemen. In de wiskundeles ondervond ik ook heel wat verschillen in de vaktaal. Het was een leuke ervaring om in deze school te observeren. 
Na de les heb ik al kennis gemaakt met de Surinaamse gastvrijheid. De leerlingen hebben op tien minuten met veel plezier mijn haar ingevlochten. Het waren super lieve kinderen!



Vrijdagavond heb ik voor het eerst salsa gedanst in de Latin Club van Broki. Het was gezellig en leuk. De basis van salsa werd aangeleerd en vervolgens werd er geoefend op muziek. Het was een aangename compagnie ... Zeker voor herhaling vatbaar:) 






Vandaag gingen we normaal naar de zoo van Paramaribo, maar aangezien het alweer met bakken water uit de lucht viel, hebben we onze uitstap uitgesteld. Hopelijk kunnen we morgen een kijkje nemen in de zoo. 

Morgen nog wat voor school werken en maandag begint officieel mijn stage op het SPI, spannend!

Ik ga jullie dan eens laten ...
Slaap zacht

Liefs x 
Charlene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten